Отримуючи можливість відчути слово на дотик
Як навчати незрячу дитину, особливо, якщо ми не володіємо інструментами та методиками навчання? Для цього нам слід досконало оволодіти необхідними знаннями самим і навчити дитину. Одним із основних етапів є методика вивчення та користування рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, який ми опановували завдяки майстер-класами проведеними Оксаною Потимко та Катериною Івашутіною.
Ознайомлювалися зі спеціальними технічними засобами для навчання незрячих учнів, рельєфними і звуковими дидактичними матеріалами. Зауважимо, що найважливішими компонентами для організації якісного інклюзивного середовища безперечно є технічний і методичний супровід інклюзивного закладу, адже комплект спеціальних технічних засобів для навчання незрячого школяра, які з огляду на їх дорожнечу не можуть бути закуплені школою або батьками дитини (брайлівська машинка, комп’ютер з програмою екранного доступу, дейзі плейєр).
Завдяки Львівському обласному осередку всеукраїнської громадської організації «Українська спілка інвалідів – УСІ», який упродовж багаторічної роботи у сфері освіти розробив українську модель інклюзивного навчання незрячих школярів, необхідні технічні засоби стали доступними. Вони, на основі договорів про тимчасову оренду, передаються «мігруючи» від дитини до дитини.