A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Онлайн-зустріч із завідувачами закладів дошкільної освіти, практичними психологами, асистентами вихователів, вихователями та батьками вихованців закладів дошкільної освіти Сколівщини

Дата: 24.04.2020 23:13
Кількість переглядів: 817

Фото без описуСьогодні, 24.04.2020 року, відбулася онлайн-зустріч за допомогою сервісу для проведення відео-конференцій і дистанційного  навчання  Zoom із завідувачами закладів дошкільної освіти, практичними психологами, асистентами вихователів, вихователями та батьками вихованців ЗДО Сколівщини. На зустрічі обговорювалися нові умови праці, нові виклики, які спонукали усіх нас освоїти нові технології спілкування, адже віддалена робота сьогодні стала не просто трендом, а й життєвою необхідністю. Заплановано  подальше проведення заходів професійного розвитку, спільних семінарів, нарад, засідань з проблем розвитку інклюзивного навчання, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП та реалізацією за домовленістю інших спільних дій, спрямованих на поглиблення співпраці.

      Вчитель-логопед Худзей Лілія Іванівна зосередила увагу на проведенні комплексної оцінки розвитку дитини – одному із завдань діяльності інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ), яка буде проводитись за потреби після закінчення карантину. ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:                    оцінка фізичного та  мовленнєвого розвитку дитини; когнітивної та емоційно-вольової сфери дитини та оцінка  її освітньої діяльності.

Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.

Ознайомитись з  переліком документів, які необхідні для ІРЦ, батьки можуть в мережі інтернет, в телефонному зв’язку з ІРЦ, при зверненні безпосередньо до ІРЦ.

Кожен з батьків дитини (у разі потреби), віком від 2 до 18 років, може звернутися за консультацією або ж допомогою до фахівців ІРЦ за місцем проживання з метою отримання якісних освітніх послуг у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах. Ми можемо приїхати до них, оскільки маємо спеціально обладнаний автомобіль.

КУ «Сколівський ІРЦ» надає послуги дітям з ООП, які проживають (навчаються) у Славській об’єднаній територіальній громаді та Сколівському районі за умови надання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (та/або її особистої заяви щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

З метою підвищення ефективності діяльності ІРЦ запроваджено систему автоматизації роботи ІРЦ. За допомогою системи автоматизації ІРЦ батьки можуть:

  • подати заяву до ІРЦ в електронному вигляді, не виходячи з дому;
  • отримати запрошення на проходження комплексної оцінки розвитку дитини (адреса, дата, час);
  • зберігати заяву та висновок в електронному вигляді.

Для того, щоб подати заявку до ІРЦ через автоматизовану систему, батькам необхідно:

  1. перейти на сайт http://ircenter.gov.ua , знайти необхідний заклад та натиснути кнопку «Зареєструватися». Якщо батьки зареєстровані то перейти до пункту 3;
  2. заповнити необхідні поля, виділені жирним шрифтом: e-mail, прізвище, ім'я, по-батькові (за наявності), тип (батько, мати, представник), паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий), населений пункт, вулиця, будинок, квартира. На вказану батьками електронну пошту прийде логін та пароль для входу на сайт;
  3. на сторінці потрібного ІРЦ необхідно вказати надісланий батькам на електронну пошту логін, пароль та натиснути «Увійти»;
  4. для створення заявки на прийом до ІРЦ натиснути «Додати», обирати ІРЦ, вказавши регіон та потрібний ІРЦ, натиснути «Далі». На наступному кроці «Подання заявки» заповнити поля: населений пункт, заклад освіти, в якому навчається дитина, та мета проведення комплексної оцінки. Далі необхідно заповнити дані про дитину, заповнивши поля: прізвище, ім'я, по-батькові, дата народження, свідоцтво про народження (серія, номер, дата видачі), за наявності - паспортні дані (серія, номер, дата видачі, ким виданий). Натиснути «Зберегти»;
  5. перелік заявок можна переглянути на сторінці «Заявки»;
  6. на сторінці «Календар» з’явиться інформація, щодо дати та часу зустрічі в ІРЦ.

Якщо після проходження комплексної оцінки розвитку дитини у висновку рекомендовано інклюзивне навчання у відповідному закладі освіти, згідно зі статтею 20 Закону України «Про освіту» після звернення особи з особливими освітніми потребами (далі - ООП) або одного із батьків (законний представник) до закладу ДОШКІЛЬНОЇ освіти, закладу ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  або закладу ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ, інклюзивна група (клас) утворюється в обов’язковому порядку.

 

Лікар психіатр дитячий Гаїна Оксана Василівна акцентувала на важливості тісної взаємодії з батьками вихованців:

  • проведення консультацій щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня і харчування;
  • проведення онлайн-занять з дітьми за допомогою дистанційних технологій в різних режимах з індивідуальним підходом для кожного.

 

Практичні психологи Сявавко Христина Іванівна та Малькович Ірина Сергіївна особливу увагу приділили питанням співпраці членів команди психолого-педагогічного супроводу. Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному закладі дошкільної освіти  – це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, її самореалізації та інтеграції в соціум. Результативність психолого-педагогічного супроводу залежить від координованості дій усіх фахівців. До складу команди супроводу дитини з ООП у закладі дошкільної освіти входять як постійні, так і залучені фахівці.  Батьки – важлива частина команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Вони є джерелом інформації, необхідної фахівцям для ефективної організації психолого-педагогічного супроводу дитини.

 

 

Вчитель-дефектолог Готиш Ярослав Іванович відзначив, що батьки є повноправними учасниками команди супроводу дитини, а тому можуть вносити корективи в Індивідуальну програму розвитку своєї дитини, наприклад, впливати на вибір педагогами оптимальних форм і методів навчання в умовах карантину. Акцентував увагу на  тому, що інклюзивна освіта – це безперервний процес, а також безперервне інтенсивне навчання з урахуванням індивідуальних особливостей кожного. Адже кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби.

 

Вчитель – реабілітолог Лянг Лілія Володимирівна, розказала про те, що необхідно робити для розвитку та доброго самопочуття кожній дитині. Якщо дитина недостатньо рухається, у неї може розвинутись гіподинамія. У разі гіподинамії погіршуються кровообіг, дихання, травлення, знижується м’язова сила. Страждають й інші функції організму: погіршується пам’ять, увага, знижується розумова і фізична працездатність та імунітет;  дитина частіше хворіє.

 

Директор КУ «Сколівський ІРЦ» Диміцька Наталія Богданівна підвела підсумок онлайн-зустрічі, підкреслила, що у зв’язку із епідеміологічною ситуацією, з метою запобігання коронавірусної хвороби (COVID-19) всім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися протиепідеміологічних вимог і рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо особливостей освітнього процесу в закладах освіти під час карантину. В межах робочого часу, визначеного графіком, працівники закладу мають виконувати свої професійні обов’язки, організовувати та проводити освітній процес, складати або корегувати плани роботи. Також додала, що фахівці КУ «Сколівський ІРЦ» завжди готові і відкриті до співпраці як з педагогами, медиками, так і з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

 

Дякуємо учасникам за активну участь! 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора