A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

СЬОГОДНІ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО АУТИЗМ

Дата: 02.04.2019 19:46
Кількість переглядів: 1480

    2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму. У цей день в усьому світі привертають увагу до людей з аутичними розладами

Фото без опису

     Аутизм (розлади аутистичного спектру) – це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується  вродженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування. Його неможливо вилікувати, проте з часом можна скорегувати і сприяти інтеграції людини з аутизмом в соціум та покращити якість її життя.     

     За оцінками Всесвітньої організації здоров’я, на сьогодні із кожних 160 дітей один буде страждати аутизмом, який зберігається і в дорослому віці.

     Близько 80% людей з аутизмом зазвичай ніде не працюють, хоча й мають високий рівень логічного мислення і чудово проявляють себе в роботі, що вимагає особливої пильності і уваги до деталей.

     Тож цей день покликаний боротися з дискримінацією. Усім нам слід цінувати різноманіття нашого суспільства і забезпечувати участь у ньому людям з аутизмом.

     Попереджений, - в більшості випадків означає - озброєний. Взявши інформацію на озброєння ми здатні протистояти безлічі негативних явищ. Здатність перебудувати себе з урахуванням нових факторів завжди допомагало людям виходити навіть з найскладніших ситуацій.

     Звичайно ж ситуації бувають різні, але вони далеко не завжди залишаються безвихідними. Це підкреслює одна з резолюцій Генеральною Асамблеєю ООН, прийнята 18-го грудня 2007-го року № A/RES/62/139. Всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму, встановлений в даній резолюції і відзначається тепер щорічно 2-го квітня, заснований саме з цією метою. Аутизм - це не вирок, це всього лише діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації і адаптації.

     Корекційна робота з аутичними дітьми вимагає від спеціалістів (лікарів, корекційних педагогів, психологів, логопедів, реабілітологів), батьків та родичів нових прогресивних поглядів на проблему подолання аутизму в комплексному форматі, що дає обґрунтовані підстави для прогнозу розвитку та визначення індивідуального освітньо-реабілітаційного маршруту, найбільш сприятливого для даної дитини.

     Індивідуальнтй маршрут дитини з аутизмом – комплекс біологічних, психофізіологічних и соціально-середовищних факторів, який ґрунтується на аналізі характеристик здоров’я, життєдіяльності (від звичайної до недієздатності, зокрема трудової) і соціального положення (від звичайного до повної залежності від сторонніх осіб).

     Аутистичний розлад, або аутизм характеризується порушеннями соціальних, комунікативних і мовленнєвих функцій, а також наявністю нетипових інтересів і форм поведінки. Складний комплекс факторів призводить до негармонійного розвитку і розладів функціонування мозку. Аутизм впливає на всі види взаємодії дитини з навколишнім світом. 

     На сьогоднішній день існують та успішно використовуються численні спеціальні корекційні  технології розвитку та навчання дітей з аутизмом. Встановлені головні пріоритети корекційної роботи, охарактеризовані принципи та ключові відмінності комплексної психолого-педагогічної технології корекції розвитку комунікативної активності дитини з аутизмом, а саме: орієнтація на формування та розвиток життєвої компетентності; родинно-центрований підхід; індивідуальний підхід до діагностики та корекції; опора на активні прояви та потенційні можливості дитини та родини; комплексність корекційно-педагогічного впливу за формою та змістом.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора