Відповідальність за долю всіх дітей, в тому числі й самого незахищеного прошарку суспільства – дітей з порушеннями розвитку, у тому числі з інвалідністю
Дата: 21.02.2019 18:56
Кількість переглядів: 878
Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, – з дитиною.
Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, її місце і роль у житті.
В.Сухомлинський
Уведення в дію нового Закону України «Про освіту» закріплює практику надання дітям з особливими освітніми потребами «системи освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників», що є офіційним визначенням поняття «інклюзивне навчання». Прийняття цього законодавчого акту покладає на суспільство та державні органи значну відповідальність за долю всіх дітей, в тому числі й самого незахищеного прошарку суспільства – дітей з порушеннями розвитку, у тому числі з інвалідністю.
Практичні психологи «Сколівського інклюзивно-ресурсного центру» створюють умови і надають допомогу в психологічній та соціальній адаптації, підготовці до повноцінного життя в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами. Психологічна служба центру забезпечує вчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення психологічних умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчальними закладами. Забезпечуючи співпрацю психологів центру та медичних працівників охорони здоров’я у захисті прав дітей з особливими освітніми потребами, ми вчасно виявляємо дітей з порушеннями в розвитку, здійснюєм їх психолого-педагогічне вивчення, сприяємо в оформленні комплексної оцінки розвитку дитини. Присутні під час засідання консультації батьки отримують рекомендації щодо особливостей психологічного супроводу дитини в процесі її навчання і розвитку.