Ефективна співпраця у системі інклюзивної освіти
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами є технологічно складним педагогічним процесом і потребує злагодженої роботи всієї команди супроводу дитини. Питання способів ефективної взаємодії педагогів, психолога, медиків, фахівців з надання корекційно-розвиткових послуг і батьків дитини з ООП було розглянуто на зустрічі за «круглим столом» на базі Ялинкуватського ЗЗСО І-ІІ ступенів (директор Гриців В.Я.), активними учасниками якої стали спеціалісти КУ «Сколівський ІРЦ»: директор Диміцька Н.Б., вчитель-дефектолог Готиш Я.І., а також лікар психіатр дитячий Гаїна О.В., директор Либохорівського ЗЗСО І-ІІ ступенів Кирейто В.М., практичний психолог Либохорівського ЗЗСО І-ІІ ступенів та методист психологічної служби закладів освіти Славської селищної ради Озінковська В.О. На зустріч були запрошені батьки дітей з особливими освітніми потребами, які є повноправними учасниками команди супроводу дитини, а тому можуть вносити корективи в Індивідуальну програму розвитку своєї дитини, наприклад, впливати на вибір педагогами оптимальних форм і методів навчання.
Зустріч за «круглим столом» реалізувала план заходів щодо розвитку психологічної служби в закладах освіти Славської селищної ради на період до 2020 року у питаннях психологічної підтримки освітнього процесу в закладах освіти де відсутні фахівці психологічної служби, а також співпраці практичних психологів із фахівцями Сколівського інклюзивно-ресурсного центру в системі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами дошкільного та шкільного віку. Крім того, в плані роботи методиста з інклюзивного навчання передбачена системна робота з питання партнерської співпраці між закладами освіти та ІРЦ.
Наталія Диміцька наголосила, що у подальших планах взаємодії педагогів, психологів, медиків, спеціалістів ІРЦ та батьків з питань інклюзивного навчання – систематична робота в режимі онлайн. Інклюзивна освіта – це безперервний процес, а також безперервне інтенсивне навчання з урахуванням індивідуальних особливостей кожного. Адже кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби.