Забезпечення інклюзивної професійної (професійно-технічної) освіти в Україні
Дякуємо за запрошення для участі у роботі фокус-групи, яка проводилася з метою збору даних щодо стану забезпечення інклюзивної професійної (професійно-технічної) освіти в Україні Фінським експертним центром з питань освіти та розвитку (FinCEED) на запит Міністерства освіти і науки України. Інклюзивність розуміється у широкому контексті, а інклюзивна П(ПТ)О передбачає необхідність усунення бар’єрів на шляху ефективної участі в освітньому процесі всіх здобувачів освіти. Ось невичерпний перелік груп осіб, які можуть зіткнутися з такими бар’єрами: особи з інвалідністю (особи з інвалідністю, які мають тривалі фізичні, психічні, інтелектуальні чи сенсорні порушення) та особи з особливими освітніми потребами з інших причин, такі як біженці, внутрішньо переміщені особи, безробітні; особи, які не здобувають професійної освіти; діти-сироти; діти, позбавлені батьківського піклування; діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах); діти з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»; діти учасників війни та ветерани бойових дій.