A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Наше завтра залежить від дій сьогодні

Дата: 25.11.2020 16:10
Кількість переглядів: 588

Фото без описуКомунальною установою «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» реалізовано мікропроєкт «Капітальний ремонт по заходах з енергозбереження комунальної установи «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської районної ради Львівської області» (заміна вікон). В даний час реалізовується проект  «Капітальний ремонт туалету з пристосуванням універсального дизайну для осіб з інвалідністю у Комунальній установі «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської районної ради Львівської області» та проводиться заміна дверей в установі для створення відповідного мікроклімату та комфортних умов перебування дітей з особливими освітніми потребами.

      Зважаючи на дану ситуацію, фахівці центру проводять консультації педагогічних працівників та батьків, і відповідно до запитів, надають корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами дистанційно та проводять  комплексну оцінку потреб дитини стаціонарно, здійснюючи виїзди мобільного інклюзивно-ресурсного центру.

 В теперішніх умовах  працюємо в такому режимі:

  • комплексна оцінка потреб дитини здійснюється згідно з попереднім записом;
  • супроводжувати дитину для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки може лише один з батьків (опікунів);
  • батьки мають надати письмову згоду щодо дотримання правил відвідування мобільного інклюзивно-ресурсного центру;
  • батьки та супроводжуючі особи повинні перебувати в мобільному ІРЦ в бахілах, одягнуті в респіратори або захисні маски так, щоб були прикриті ніс та рот;
  • працівник ІРЦ здійснює температурний скринінг дитині та супроводжуючій особі;
  • особи, які матимуть найменші ознаки захворювання (підвищеної температури більше 37,2), до роботи мобільного ІРЦ не допускаються. Їм надається рекомендація щодо звернення до сімейного лікаря;
  • не можна приносити з дому власні іграшки та інші предмети;
  • обробка та дезінфекція мобільного ІРЦ та діагностичного інструментарію проводитиметься згідно вимог.

         Координація роботи мобільного ІРЦ здійснюється шляхом співпраці працівників КУ «Сколівський ІРЦ» з лікарями первинної та вторинної ланок для участі у здійсненні комплексної оцінки потреб дитини стаціонарно, а саме:

  • оцінки індивідуальних ризиків захворювань;
  • консультування з питань профілактики;
  • розробки індивідуальних програм обстеження та спостереження за здоров’ям; 
  • ведення хворих із психічними розладами, враховуючи рекомендації спеціалістів.

   Виїзди здійснюються відповідно до графіку за попереднім погодженням з сімейними лікарями. 

    Перспективи

       В Сколівському районі кількість осіб, що потребують психолого-педагогічної допомоги, підтримки та супроводу постійно зростає. Це зумовлює створення абсолютно нової моделі надання комплексної психолого-педагогічної допомоги, що сприятиме реалізації ефективної адаптації, реабілітації та соціалізації осіб з особливими потребами в умовах сучасного суспільства. Визнання інклюзії як ключової передумови для забезпечення права на освіту активізувалось впродовж останніх років і закріплене в Конвенції про права осіб з інвалідністю – першому обов’язковому для всіх держав документі, що містить концепцію інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта має пріоритетне значення для забезпечення якісної освіти усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, а також для побудови інклюзивного суспільства. Інклюзивне навчання слід розуміти як:

  • Фундаментальне право усіх дітей з особливими освітніми потребами. Причому важливо, що це право належить кожній конкретній дитині, а не батькам чи опікунам. Зокрема, при виборі закладу та форми освіти батьки мають керуватись потребами та можливостями дитини, а не власними інтересами;
  • Принцип забезпечення благополуччя дітей, поваги до їхньої гідності та самостійності, визнання індивідуальних особливостей дітей та їхньої спроможності до ефективної участі в суспільному житті, що забезпечить виконання Європейських стандартів;
  • Засіб реалізації інших прав. Це першочерговий засіб, за допомогою якого особи з особливими потребами реалізують своє право на працевлаштування та повноправну участь у житті своїх громад. Це також основний засіб для побудови інклюзивних суспільств;
  • Результат удосконалення державної політики у сфері освіти разом з відповідними змінами у практиці роботи закладів загальної освіти з метою створення відповідних умов для навчання усіх учнів.

         Плануємо впровадження системи проектного управління особистісного розвитку дітей з особливими потребами з  використанням діагностично-проектувального хмарного сервісу «Універсал-онлайн» в закладах загальної середньої освіти району. Дана комп’ютерна програма рекомендована Міністерством освіти і науки України і не потребує проходження будь-яких дозвільних процедур. Дане програмне забезпечення – це комп’ютерний комплекс (програма), розроблений на основі інноваційних освітніх психолого-педагогічних технологій, що створені на засадах проектування особистісного розвитку дитини. Даний комплекс функціонує на основі восьми взаємозалежних і взаємодоповнюючих психолого-педагогічних технологій, а саме: діагностика, аналіз, конструювання, програмування, моделювання, планування, творення, реалізація, що складають цілісну навчально-виховну систему.

        За допомогою діагностично-проектуючого комплексу можна:

-    усього за 2 робочих дні проводити дистанційне опитування усіх учасників освітнього процесу навчального закладу: учнів, батьків, педагогів, медиків (8 методик, 74 критерії розвитку особистості);

-       за результатами опитування та аналізу його результатів автоматично створювати характеристики та рекомендації для всіх опитаних;

-       отримувати створений сервісом прогноз фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку учнів;

-      отримувати сконструйовані сервісом за унікальними алгоритмами  семестрові задачі особистісного розвитку учнів (на трьох рівнях: індивідуальному, груповому, колективному);

-      отримувати  сконструйовані сервісом завдання для конкретного навчального закладу на навчальний рік;

-   створювати власні навчальні та навчально-виховні проекти (з проблемно-цільовим змістом) за допомогою наявного у сервісі банку навчальних програм і демонстраційних проектів;

-    з використанням наявного у сервісі конструктора планів – створювати  системні плани на реалізацію проектів та отримувати: типи планів навчального закладу: системно-комплексний, графічний, календарний, проектно-модульний, індивідуальний, за підрозділами навчального закладу, за видами роботи;

-      отримувати автоматично згенеровані сервісом плани для психологічної служби, класних керівників, вчителів предметників: календарні, системно-комплексні та графічні; 

-      з використанням наявного у сервісі конструктора сценаріїв – створювати сценарії уроків і виховні заходи з особистісно-розвивальним змістом;

-     за допомогою наявних у сервісі протоколів ефективності проводити експертизу ефективності роботи педагогічних працівників;

-         отримувати статистичні дані щодо розвитку дітей у формі таблиць, графіків, діаграм, матриць (74 критерії аналізу, більше 500 варіантів вибірок: за медичними діагнозами, психічними і соціальними станами, рівнями розвитку тощо);

-        отримувати графіки динамічного моніторингу особистісного розвитку дітей в класних колективах, навчальних закладах району.

Враховуючи реалії сьогодення, Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» спільно з партнерами продовжує працювати над забезпеченням прав осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в залежності від індивідуальних особливостей розвитку та потреб дитини.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора