Діяльність ІРЦ під час війни
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської міської ради надає послуги особам з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Сколівській, Славській, Козівській територіальних громадах за умови подання відповідних документів. У разі обслуговування осіб з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них засновника та відповідний орган управління освітою. Працює і мобільний інклюзивно-ресурсний центр - автомобільний транспортний засіб спеціального призначення, обладнаний для проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами.
КУ «Сколівський ІРЦ» здійснює:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
- забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
- залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
- визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами;
- інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
- ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ»;
- у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформує службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
- залучає у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
Відповідно до Положення про інклюзивно-ресурсний центр від 12 липня 2017 № 545 із змінами, внесеними згідно з Постановами № 617 від 22.08.2018, № 983 від 21.10.2020, № 765 від 21.07.2021, а також змін, які внесені в умовах війни № 493 від 29.04.2022, № 979 від 30.08.2022:
- розширено завдання інклюзивно-ресурсних центрів;
- надано додаткові гарантії особам з особливими освітніми потребами, які вимушено змінили місце проживання чи перебування;
- дозволено використовувати документи з мобільного застосунку «Дія»;
- передбачено можливості для осіб, які постраждали внаслідок воєнних дій і отримали психологічні травми;
- у разі потреби необхідно надавати психологічну підтримку тимчасово переміщеним особам (включаючи їх родини), бійців територіальної оборони, особам, які зазнали психологічної травми під час військових дій та інших завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією з огляду на фах педагогічних працівників ІРЦ.