A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Інвалідність – не вирок

Дата: 03.12.2021 15:23
Кількість переглядів: 639

Фото без опису02.12. 2021 р. об 11.00 годині  в приміщенні Меденицького професійного ліцею відбулося засідання круглого столу «Інвалідність – не вирок». В обговоренні проблем взяли участь представники ОЦКР для дітей та осіб з інвалідністю св.Пантелеймона, Центр соціальної реабілітації та адаптації для молоді з особливими потребами «Дивовижні долоні», медицини, фахівці соціальних служб, соціального захисту, Сколівського інклюзивно-ресурсного центру, педагоги ліцею та представники селищної ради. На заході були присутні  батьки,  які виховують дітей з інвалідністю, зокрема, Меденицької і Козівської територіальних громад та всі бажаючі.

Фото без описуФото без описуКерівник Центру денного догляду та соціальної реабілітації для молоді з вадами інтелектуального розвитку (м.Дрогобич), що діє при БФ «Карітас» Самбірсько-Дрогобицької єпархії Анатолій Смолень розповів, що центр започаткував свою діяльність у 2008 році та об’єднав молодь в дружню люблячу родину з атмосферою добра, тепла та ентузіазму. Робота центру спрямована на розвиток особистості, підготовку кожного до самостійного життя. Анатолій Смолень наголосив, що в центрі створені умови, завдяки яким молодь з особливими потребами може почувати себе повноцінним членом нашого суспільства. Всі працівники центру «Дивовижні долоньки» спільними зусиллями та наполегливою працею прагнуть позитивно впливати на загальний розвиток особливої молоді:

Фото без опису

  • розкривати творчі здібності;
  • покращувати пам’ять;
  • розвивати почуття відповідальності;
  • підвищити духовний розвиток і надати можливість всім відчувати себе здібними, потрібними та люблячими.

   Основні види діяльності центру «Дивовижні долоні»:

  • навчання соціально-побутових навичок: самообслуговування, базові кулінарні навички і т.д.;
  • ручна праця: вишивання картин бісером, виготовлення коралів, дерев та вітальних відкриток з бісеру;
  • спортивні заняття: зарядка, бадмінтон, дартс, настільний футбол, участь у спортивних змаганнях;
  • духовна, музична та арт – терапія;
  • проведення заходів, які сприяють інтеграції особливої молоді у суспільство.

 Фото без описуЦентр соціальної реабілітації та адаптації для людей з вадами інтелектуального розвитку «Дивовижні долоні» надає комплексний психосоціальний супровід: сприяє розвитку навиків самообслуговування, розвиває творчі здібності під час роботи в майстернях. Заходи соціальної інтеграції сприяють розвитку комунікативних навичок, збагачують  кругозір молодих людей з особливими потребами, тренінги самоадвокатування роблять нашу молодь та їх батьків і опікунів більш ознайомленою в деяких законодавчих документах. Супровід сімей (користувачі, батьки, рідні ) – як основна умова для покращення життя людей з особливими потребами.

Фото без описуЧерез цікаву організацію дозвілля на базі оздоровчих таборів молодь з особливими потребами має можливість отримати заряд позитивних емоцій, заповнити потребу емоційного спілкування.

 Реабілітація осіб з інвалідністю – непроста та клопітка праця. Сьогодні  в Україні не так багато центрів, котрі б безоплатно опікувалися особами з інвалідністю. На теренах Львівщини функціонує такий центр у Стебнику.  Керівником Обласного центру  комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю святого Пантелеймона (м.Стебник) є Микола Григорович  Гарасим’як. Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів, який підпорядкований Департаменту соціального захисту населення Львівської області, створено в 2007 році на базі санаторію «Джерело», що у Трускавці.  Робота спеціалістів Центру спрямована на оптимізацію та коригування ставлення осіб з інвалідністю до своїх особливостей, ролі особи з інвалідністю в сім’ї та суспільстві, формування у них навичок до самообслуговування, адаптацію в колективі, опанування навичок захисту прав та інтересів, самоаналізу та отримання навичок позитивного сприймання самого себе й оточуючих. Розпорядок дня у Центрі сформовано з огляду на такі чинники: вік дітей, їхня оптимальна і максимальна працездатність, поєднання з іншими видами організованої, самостійної діяльності та побутовими процесами, розподіл загальних навантажень на дітей упродовж дня, тижня тощо. У своїй діяльності Центр не стоїть на місці. Спеціалісти постійно удосконалюють свої навички на курсах підвищення кваліфікації, поповнюють новітньою технікою інвентар та обладнання для фізичного розвитку дітей з особливими потребами.

     У новому році на Львівщині запрацює ще два інклюзивно-ресурсних центри:

у Добросинсько-Магерівській та Меденицькій громадах. Відповідні рішення уже ухвалили на місцевих сесіях. 

   Мешканці Меденицької територіальної громади звертаються до  Сколівського, Трускавецького та Дрогобицького інклюзивно-ресурсних центрів, що приносить незручності при отриманні необхідних  послуг, тому виникла потреба у створенні власного ІРЦ.  

     Враховуючи те, що до цього часу інклюзивно-ресурсні центри працювали з дітьми з 2 до 18 років, а тепер пройти психолого-педагогічну оцінку розвитку або отримати супровід зможуть діти від народження та особи старші 18 років, які мають особливі освітні потреби – це розширюватиме  можливості  за допомогою яких особи з особливими освітніми потребами реалізують своє право на повноцінну та повноправну участь у житті своїх громад.

     Важливою темою для обговорення на засіданні круглого столу була тема введення посади асистента дитини. Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту», асистенти учня (дитини) є учасниками освітнього процесу. Їх діяльність регламентується частиною 7 статті 26 зазначеного Закону. Асистент учня не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти, а лише може бути допущений ним до освітнього процесу відповідно до діючого законодавства.

     Асистентом учня може бути один із батьків (інший законний представник) дитини або уповноважена ними особи. У такому випадку батьки (інші законні представники) дитини мають звернутися до керівника закладу освіти із заявою про допуск до освітнього процесу. 

     Також асистентом учня може бути соціальний робітник, що надає соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання. Відповідно до частини шостої статті 16 Закону України «Про соціальні послуги» така соціальна послуга є однією з базових соціальних послуг, надання якої регламентується цим Законом та державним стандартом соціальної послуги.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора