Створення умов для освіти дітей з особливими освітніми потребами в опорному навчальному закладі
Інклюзивна освіта впроваджена в ОНЗ «Сколівська академічна гімназія при Національному університеті «Львівська політехніка» імені Героя України Героя Небесної сотні Олега Ушневича». Це освіта, яка передбачає навчання дітей з особливими освітніми потребами в масовій школі, зокрема, в інклюзивних класах. Закон про інклюзивну освіту, який в Україні запрацював влітку 2017 року, забезпечує школярів з особливими освітніми потребами навчанням у звичайних класах. Окрім цього, гарантує забезпечення психолого-педагогічною та корекційно-розвитковою допомогою.
В ОНЗ «Сколівська академічна гімназія» організовано три інклюзивні класи: 2-Б, 4-В, 3(7)-Б. В них навчається три дитини з особливими потребами. У гімназії та в Сколівському ЗЗСО І ст. – філії Сколівської АГ на уроках дітей з особливими освітніми потребами супроводжують асистенти вчителів, які допомагають опановувати їм шкільні предмети, підтримують на перерві, у їдальні, а також допомагають вчителям у роботі. В інклюзивних класах вчитель та асистент працюють в тандемі. Однак вчитель більше працює на загал, але при цьому дає рекомендації та корегує процес навчання дітей з інклюзії. Тобто, надає допомогу асистенту, щоб діти з особливими потребами не відставали від інших дітей.
Вагомою частиною ефективної роботи та підтримки інклюзивного навчання є створення комфортного середовища, тому завдання психологічної служби гімназії – допомогти налагодити взаємодію дітей з особливими освітніми потребами з усіма учасниками навчально-виховного процесу. Роль психолога набула своєрідного посередництва у побудові суб'єкт-суб’єктних стосунків. Таким чином, супровід є цілісною діяльністю, командною взаємодією (вчителів, адміністрації, асистентів учителя, батьків, практичного психолога, логопеда, фахівців КУ «Сколівський ІРЦ»). Вся робота педагогічних працівників направлена на пробудження пізнавальної активності, розширення зони найближчого розвитку та реалізацію резервних можливостей дітей.
Створено позитивну атмосферу в дитячому середовищі, у класах, де навчаються учні з різними рівнями розвитку та здібностей, педагоги підтримують один одного у застосуванні найефективніших стратегій навчання. Постійна соціальна взаємодія в різноманітних умовах, за різних обставин, у різних ситуаціях зближує школярів, виробляє емпатію, прихильність один до одного, сприяє усвідомленню індивідуальності кожного та рівних можливостей.
Фото дітей опубліковано з дозволу батьків