A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Комплексна психолого-педагогічна допомога особам з особливими освітніми потребами

Дата: 30.05.2021 14:52
Кількість переглядів: 839

20-21 травня 2021 року відбулася конференція за участі Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Львівського національного університету імені Івана Франка, ресурсного центру освітніх  інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка», громадської організації «Справа Кольпінга в Україні» та інклюзивно-ресурсних центрів Львівської області на тему: «Комплексна психолого-педагогічна допомога особам з особливими освітніми потребами».

    Учасників конференції привітали голови територіальних громад: Микола Романишин -  Сколівський  міський голова та Василь Щекун -  голова Козівської сільської ради; начальники відділів освіти, культури, молоді і спорту цих громад: Віталій Решетняк та Оксана Бутчак; Олег Паска - директор департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації; Василь Савка - національний секретар громадської організації   «Справа Кольпінга в Україні», о.Олег Соломон, презес  ГО «Справа Кольпінга в Україні» та о.Юрій Хамуляк, парох греко-католицької церкви у м. Сколе.

Доповідачами конференції розглядались ряд важливих питань.

Зокрема, Марія Васюник, головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, розкрила зміст і важливість теми: «Синхронізація процесів децентралізації та інклюзії».

Катерина Островська,  голова товариства «Родина Кольпінга», професорка кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка, та Ігор Островський, член Правління ГО «Справа Кольпінга в Україні», попередньо провівши всеукраїнський експеримент, поділилися  його результатами в доповіді «Науково-методичні засади створення моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами (спектр аутизму)».

Учасники конференції мали змогу послухати Віктора Сальковав.о. керівника експертної групи з питань інклюзивної та позашкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України; Оксану Потимкокерівника  ресурсного центру  освітніх  інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка», громадського діяча, кандидата наук з питань співпраці  ресурсного центру  освітніх  інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка» з ІРЦ  щодо впровадження інклюзивного навчання  для незрячих дітей»; Катерину Івашутіну, спеціаліста ресурсного центру  освітніх  інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка», тифлопедагога; Василя Лужецькогодиректора Державного навчального закладу «Меденицький професійний ліцей»,  про інклюзивне навчання в ЗПТО. З формуванням електронного ресурсу для роботи з дітьми з ООП ознайомила Галина Кузьзавідувачка Львівського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

Катерина Горішня,  психолог, аспірант Інституту соціальної і політичної психології НАПН України, розкрила тему: «Професійна реадаптація демобілізованих військовослужбовців: сценарне прогнозування майбутнього». Оксана Гаїнапсихіатр дитячий, лікар КНП  «Стрийська  міська дитяча  лікарня»  розповіла про роль лікарів-психіатрів в організації інклюзивного середовища. Темою Орисі Пеційголовного спеціаліста сектору розвитку освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради була: «Сучасна інклюзивна школа - це школа, де діти з ООП здібні талановиті та бажані». Леся Томаневич, головний спеціаліст  ДОН ЛОДА та Наталія Приймак, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Львова, поділилися своїм досвідом щодо організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Активну участь в роботі конференції брали директори інклюзивно-ресурсних центрів Львівщини.

Спікери -

1. Жулинська Наталія, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Перемишлянської міської ради» Львівського району Львівської області - «Формування номенклатури справ ІРЦ»;

2. Наталія Шмілик, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Самбірської міської ради – «Вимоги до написання висновків комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей»;

3. Диміцька Наталія, директор Комунальної установи «Сколівський інклюзивно-    ресурсний центр» Сколівської міської ради, член громадської організації «Українська асоціація екологічної психологічної допомоги» – «Укладання угод з територіальними громадами»;

4. Фенчин Ганна, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Сокальської  міської  ради Львівської області – «Ключові моменти змін до Положення про ІРЦ».

    В п’ятницю, 21 травня, місцем проведення конференції був Народний дім смт.Славське, де з вітальним словом виступили: Володимир Бега - голова Славської селищної ради та Ольга Кореневичначальник відділу освіти, культури, молоді і спорту  Славської селищної ради.

   Розглядались питання:

1. Співпраця ІРЦ з лікарями - Гоголевська Марія, директор Комунальної установи «Турківський інклюзивно-ресурсний центр» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області;

2. Переваги та недоліки дистанційного навчання дітей з ООП - Галина Яворська, директор Комунальної установи «Трускавецький інклюзивно-ресурсний центр»;

3. МКФ - Наталія Шмілик, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Самбірської міської ради.

       Важливою складовою роботи конференції було підписання Меморандумів про співпрацю між Сколівською міською (голова Микола Романишин), Козівською сільською (голова Василь Щекун), Славською селищною  (голова Водимир Бега) радами та громадською організацією «Справа Кольпінґа в Україні» (національний секретар Василь Савка). Саме в такі моменти усвідомлюється вся важливість роботи та закладаються оновлені фундаменти майбутнього Української держави. Основним предметом цього Меморандуму є співпраця для досягнення спільних цілей в процесі надання освітніх, реабілітаційних, оздоровчих, соціальних послуг особам з інвалідністю, створення повноцінних умов для життя осіб з інвалідністю, бажаючи забезпечити надання соціальних та освітніх послуг особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, прагнучи створити умови для покращення якості життя та соціальної адаптації особам з обмеженими можливостями в соціумі.

        На сьогоднішній день інклюзивно-ресурсні центри надають систему комплексної допомоги. Нашими завданнями є змоделювати та показати ситуації для того, щоб орієнтуватися і знаходити шляхи вирішення для якісного забезпечення сфери послуг особам з особливими освітніми потребами.

   Парадигмою, або оригінальним способом виявлення концептуально представлених ідей, спрямованих на розвиток інклюзії є:

-          підхід;

-          етичний кодекс психолога;

-          толерантність до невизначеності;

-         критерії ефективності роботи, які необхідно конкретизувати та удосконалювати.

Найперше, що потрібно, це:

- не робити вигляд, що «саме цієї» ситуації немає. Адже в таких випадках спрацьовує автоматична охоронна реакція психіки: - забуваємо. А коли необхідно – згадуємо, і це є навиком, який виробляється.

В таких випадках рекомендуємо: робіть свою справу і не переживайте. Коли щось виходить, це не про інших,  це про нас. Ми нічого не забуваємо і все є нашим ресурсом. Системна дестабілізація. Правильні ситуативно-значущі рішення. Треба розуміти, що не все залежить від нас особисто,  ми розділяємо відповідальність з оточенням, шукаємо партнерів заради вирішення і здійснення делікатного супроводу у повній чи частковій невизначеності. Реабілітація та консультація - це надзвичайно важливі сфери діяльності. Важливо розуміти, що зниження кризових станів в багатьох ситуаціях протипоказана. Людина має бути акумульована і зосереджена. Головне –  знати зміст. Адже і відсутність дії – це також дія.

Невизначеність:

-   спостерігаємо, використовуючи будь-які припущення. Створюємо умови, індикаторами яких є правильність, природність і ресурсність.

Визначаємо:

-          у чому наша функція.

Беремо відповідальність і використовуємо як інструкцію до дії.

Все працює для того, щоб забезпечити якісну освіту, а саме:

-          проведення комплексної оцінки розвитку дитини;

-          надання корекційно-розвиткових послуг;

-          здійснення супроводу.

 Регламентують роботу інклюзивно-ресурсних центрів:

-          Закон України Про повну загальну середню освіту із змінами, внесеними згідно із Законом № 764-IX від 13.07.2020, ВВР, 2020, № 48, ст.431 Стаття 20. Інклюзивне навчання: З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

-          Постанова КМУ від 12 липня 2017 року № 545 із внесеними змінами згідно з постановами КМ № 617 від 22.08.2018 р., № 983 від 21.10.2020 р. – (ІРЦ створені не на кількість осіб з ООП, а на загальну кількість дитячого населення і це для того, щоб забезпечити можливість звернення будь-якої дитини).

-          Наказ МОН України від 08.06.2018 р. № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».

Для того, щоб зрозуміти навантаження інклюзивно-ресурсного центру, варто розглянути забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами більш детально. Ця вся діяльність не відбувається самостійно і спонтанно, а під супроводом. Команди не є формальністю. Ці команди працюють, створюють і організовують процеси навчання і заклади освіти в громадах не залишаються сам на сам зі своїми проблемами.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора