A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

КОЛИ ЗОВНІШНЯ ІНФОРМАЦІЯ СТАЄ ВНУТРІШНЬОЮ ЦІННІСТЮ

Дата: 03.11.2023 13:04
Кількість переглядів: 148

Нещодавно Марія ВАСЮНИК-КУЛІЄВА – головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, директори та фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсних центрів Львівщини взяли участь у тренінгу, який організувала Міжнародна неурядова організація Save the children для педагогічних працівників освітньої галузі, де було передбачено обговорення базових принципів першої психологічної допомоги, психосоціальної підтримки в надзвичайних ситуаціях та соціально-емоційне навчання як новий підхід до освіти та охорони здоров’я, розвиток соціальних та емоційних навичок у дітей та підлітків, ознаки та симптоми стресу та вигорання. Тренінг проходив у м.Чернівці, яке здавна відоме своєю історією, природною красою, дивовижною архітектурою та щедрою душею своїх мешканців.

 

Save the Children працює в більш ніж 120 країнах світу і поділяє одну назву, одну стратегію та одну амбіцію, щоб усі діти виживали, навчалися та були захищені. Організація була заснована у 1919 році у Великій Британії у відповідь на трагедію Першої світової війни з метою поліпшення життя дітей шляхом покращення освіти, охорони здоров’я та економічних можливостей, а також наданню надзвичайної допомоги у разі стихійних лих, війни та інших конфліктів.

     Бачення Save the Children – це світ, у якому кожна дитина захищена, має можливість розвиватися та бути залученою до прийнятття рішень.

     Місія: надихати зміни в тому, як світ поводиться з дітьми, і досягти швидких та сталих змін у їхньому житті.

     Глобальні амбіції Save the Children до 2030 року: жодна дитина не помирає від причин, яким можна було б запобігти, до свого п’ятого дня народження; усі діти мають доступ до якісної базової освіти; насильство над дітьми більше не допускається.

 

Заняття проводив Віктор ВУС – тренер MHPSS та «Save the children». Під його керівництвом учасники тренінгу розвинули свої навички та отримали багато мотивації застосовувати їх на практиці.

Освіта завжди відіграє важливу роль як у підтримці, так і в розвитку благополуччя дітей:

ПІДТРИМКА ДОБРОБУТУ

Структура якісного навчання включає п’ять основ, які забезпечують захисне, інклюзивне та сприятливе навчальне середовище для благополуччя дітей

РОЗВИТОК ДОБРОБУТУ

Освіта також розвиває знання, навички та ставлення, щоб діти могли усвідомлювати своє благополуччя. Благополуччя є одним із трьох результатів для дітей, які включені в систему якісного навчання. 

Соціальне та Емоційне Навчання  (СЕН, Social and emotional learning, SEL) з 1990-х років є невід’ємною частиною глобальної освіти, що допомагає учнівству досягти успіху в школі, кар’єрі, житті та базується на провідних наукових даних.

  Соціальне та Емоційне Навчання (SEL) – це процес, за допомогою якого діти набувають і ефективно застосовують знання, ставлення та навички, необхідні для:

розуміння емоцій та керування ними;

того, щоб ставити та досягати позитивних цілей;

того, щоб відчувати та виявляти співчуття до інших;

встановлення та підтримки позитивних стосунків;

прийняття відповідальних рішень.

  Співпраця з академічного, соціального та емоційного навчання (CASEL) визначила п’ять компетенцій SEL:

Самосвідомість - це здатність точно розпізнавати свої емоції та їхній вплив на поведінку. Це включає в себе точну оцінку своїх сильних сторін і обмежень і володіння добре обґрунтованим почуттям впевненості. Наприклад, емоційне знання, Я-концепція.

Самоуправління - це здатність ефективно регулювати свої емоції та поведінку в різних ситуаціях. Це включає в себе управління наслідками хронічного стресу та/або гострих негараздів. Наприклад, емоційна регуляція, управління стресом.

Соціальна обізнаність - це здатність співпереживати іншим з різного походження та розпізнавати ресурси та підтримку сім’ї, школи та громади. Наприклад, емпатія.

Навички стосунків відносяться до здатності встановлювати та підтримувати здорові та корисні стосунки з різними людьми та групами. Це включає чітке спілкування, активне слухання, співпрацю та конструктивне вирішення конфліктів. Наприклад, соціальна залученість, вирішення конфліктів.

Відповідальне прийняття рішень стосується здатності дитини/підлітка шанобливо співпрацювати з однолітками та членами спільноти, щоб визначити колективну проблему та реалізувати стратегію вирішення цієї проблеми соціально прийнятним способом. Наприклад, вирішення проблем.

Соціальне та Емоційне Навчання:  

Приносить користь академічному навчанню.

Когнітивний, соціальний та емоційний розвиток дітей взаємозалежний і багато в чому взаємопов’язаний.

Добробут має вирішальне значення для створення міцної основи для навчання.

Дитині, яка не може регулювати емоції або соціально не обізнана, буде важко сидіти в класі та вчитися читати та робити математику.

SEL розвиваюча діяльність може допомогти дітям збільшити концентрацію, відчуття контролю, покращити поведінку та сприяти більш позитивному ставленню до навчання.

   У надзвичайних ситуаціях, коли освіта дитини включає SEL, вони часто демонструють сильнішу готовність до навчання та досягнень у школах.

 

  Соціальне та Емоційне Навчання – це інструмент розвитку м’яких навичок. Наприклад, уміння комунікувати, співпереживати собі й іншим, керувати власними емоціями та розуміти емоції інших, працювати в команді, креативно і критично мислити тощо.

  Ми не народжуємося з фіксованим набором соціальних та емоційних навичок, але вчимося та вдосконалюємо їх протягом дитинства та пізніше.

     Пройшовши тренінг, ми отримали великий заряд енергії для втілення своїх задумів. Щиро дякуємо Save the Children, нашому тренеру Віктору ВУСУ та всім організаторам заходу. Багато позитиву від персонального підходу тренера до кожного учасника. Незабутні враження від великої уваги до деталей та об’єму інформації, моделювання ситуацій, життєвих прикладів, чітких відповідей на запитання та цікавих завдань.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора