A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Обмін досвідом: подорож у світ взаєморозуміння з особливим поглядом на аутизм

Дата: 13.03.2024 12:41
Кількість переглядів: 459

Фото без описуУ світі, де інформація швидко стає застарілою і технології розвиваються з вражаючою швидкістю, обмін досвідом стає не лише важливим, але й критичним елементом успішного розвитку як особистого, так і професійного. Наші спільноти зростають завдяки спільній меті - навчанню один від одного. Обмін досвідом стає тим краєм, де зустрічаються унікальність і спільна мудрість. Адже кожен із нас – нескінченний резервуар досвіду, готовий поділитися своїми знаннями та інсайтами з іншими. Обмін досвідом відкриває двері до нових можливостей та розвитку. Цього разу ми хочемо розповісти про унікальний дитячий садочок у місті  Зелена Гура  (Zielona Góra) на заході Польщі.

Заклад дошкільної освіти з відділеннями для дітей з аутизмом ''Dalej Razem'' був заснований у 2011 році Асоціацією допомоги людям з розладами аутистичного спектра ''Dalej Razem'', яка є його керівним підрозділом. З роками кількість дітей і співробітників зросла. Наразі у них велика команда спеціалістів для роботи з дітьми з розладами аутистичного спектра. Нові люди, які починають працювати в даному дошкільному закладі, проходять обов’язкове внутрішнє та екстернатне навчання з цього напрямку, їх робота підлягає кураторству. Співробітники постійно підвищують свою кваліфікацію, беручи участь у тренінгах, конференціях, семінарах та аспірантурі. Девіз: «Прийняття та чуйність до потреб дітей впливають на якість усього їхнього життя», а місія вказує напрямок, у якому вони рухаються, і є орієнтиром для дій і рішень, які вони приймають. Місія полягає в тому, щоб озброїти вихованців компетенціями, які наблизять їх до задовільної участі в системах, не адаптованих до потреб і чутливості людей з розладом аутистичного спектра. Важливим аспектом діяльності є стратегічне бачення, яке встановлює основу для дій і спрямовує кожен аспект діяльності в потрібному напрямку.  Занурившись в атмосферу і роботу цього дошкільного закладу, відчувається, що це місце, де уважність і повага до іншого способу сприйняття зовнішнього світу вихованців зустрічаються з очікуваннями щодо їхнього функціонування в середовищах і структурах, які керуються законами нейротипової більшості.

Реалізація діяльності відбувається в комфортних умовах для роботи всіх учасників навчально-виховної діяльності – і в контексті організації праці, і в атмосфері діяльності. Ми мали змогу відвідати групи, індивідуальні та групові заняття, обговорити всі питання, які цікавили нас. Ознайомились з інноваціями, які дуже швидкими темпами запроваджуються у роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра.

Фото без описуДуже хочемо поділитися побаченим.

Тут навчання відбувається у невеликих групах дітей (3 - 4 людини в групі). До навчання, терапії та догляду в групі залучені три особи:

вчитель, вчитель-терапевт і допомога (одна допомога на дві групи).
Завдяки малим групам та великій кількості вчителів і терапевтів є змога максимально зосередитися на потребах дітей та ефективної терапії.

Терапевтичний процес супроводжується дієтологом і психологом. Індивідуальні плани терапії розробляються командою спеціалістів, які працюють з дитиною. Методи терапії індивідуально адаптовані до потреб дитини; існує постійний контакт між педагогами, терапевтами та батьками (короткі щоденні звіти та консультаційні зустрічі).

Фото без описуЄ реабілітація та додаткові заняття (реабілітолог, логопед). Наявні навчальні посібники, що сприяють розвитку дитини (в тому числі розроблені компанією ''Dalej Razem''). Повноденне харчування входить у вартість навчання. Щоденні прогулянки, циклічні події, профілактика здорового харчування (включаючи дієти для дітей з аутизмом) у формі регулярних майстер-класів для дітей з дієтологом. Підтримка раннього розвитку надається вихованцям і поза межами дошкільного закладу (включаючи базову терапію, сенсорну інтеграцію та логопедію).

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Зразок розпорядку дня

07:00 – 08:00 - діти приходять до загальної кімнати. Вільна гра – некерована діяльність.

08:00 – 08:30 - діти об’єднуються в групи. Вільна гра, що відповідає інтересам дітей - некерована діяльність.

08:30 – 09:00 - привітання, календар, ранкова зарядка – заняття під керівництвом.

09:00 – 09:30 - гігієнічно-організаційні заходи, 1-й сніданок (навчання прийому їжі, навчання самообслуговуванню, організації та прибирання, гігієна), заняття під керівництвом, заняття без керівництва.

09:30 – 10:00 - діяльність самообслуговування - чищення зубів, керована діяльність, некерована діяльність.

10:00 – 11:00 - спрямовані (дидактичні) заняття з вибраним змістом основної навчальної програми дошкільної освіти.

11:00 – 12:00 - вихід на свіже повітря. Прогулянки, поїздки, вільні розваги на природі (керовані заняття, некеровані заняття).

12:30 – 13:00 - спрямовані (дидактичні) заняття з вибраним змістом основної навчальної програми закладу дошкільної освіти.

13:30 – 13:30 - заходи з гігієни та прибирання, обід (навчання прийому їжі, навчання самообслуговуванню, навчання організації та прибирання, гігієна), заняття з супроводом, заняття без супроводу.

13:30 – 16:30 - позашкільні заходи, адаптовані до потреб і здібностей дітей: заняття на свіжому повітрі, вільні ігри відповідно до інтересів дітей - некерована діяльність. Гігієнічно-організаційні заходи, підвечірок - заняття під керівництвом, заняття, без керівництва.
16:30 - дітей забирають з закладу дошкільної освіти додому.

Фото без описуФото без опису

 

Окремої уваги в діяльності закладу дошкільної освіти для дітей з аутизмом ''Dalej Razem'' заслуговує те, що для наших українських дітей у штат закладу прийняті українські фахівці і навчання здійснюється рідною українською мовою. 

Фото без описуФото без описуФото без описуУсвідомлюючи, що результат навчання та виховання сильно залежить від співпраці терапевтів з батьками, від усвідомленої, спільно обраної мети та виконання рекомендацій терапевтів вдома, здійснюється тісна співпраця з сім’ями. Всі родини вихованців закладу мають різні можливості, тому і очікування враховують ці ресурси.

Фото без описуФото без описуФото без опису

Фото без описуУ нас єдині спільні цілі: ми поширюємо знання про осіб з особливими освітніми потребами, зокрема і про людей з аутизмом, щоб привертати увагу суспільства до труднощів людей з розладами аутистичного спектра, пов’язаних із отриманням подразників із зовнішнього світу, труднощами спілкування та засвоєнням загальноприйнятих соціальних норм.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора