Навчитися бачити світ очима незрячої дитини
Під керівництвом Оксани Потимко, яка очолює Ресурсний центр освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка», що функціонує для подолання викликів у сфері інклюзивної освіти, надання дієвої підтримки незрячим школярам і студентам, їх батькам і педагогам, закладам середньої та вищої освіти, допомагає організувати якісне інклюзивне навчання незалежно від регіону проживання учня/студента з важкими порушеннями зору, супроводить педагогів і дитину протягом усього терміну набуття освіти, стартували курси підвищення кваліфікації з організації інклюзивного навчання незрячої дитини у закладі загальної середньої освіти на базі Кам’янець-Подільської спеціальної школи Хмельницької обласної ради в яких взяли участь фахівці з різних куточків України, зокрема: комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської міської ради та вчителі початкових класів, соціальний педагог, практичний психолог Тухлянського опорного навчального закладу загальної середньої освіти І-ІІІ рівнів - гімназія Славської селищноїї ради Стрийського району Львівської області.
Нашою метою є здобуття необхідних знань для організації якісного інклюзивного освітнього середовища та набуття незрячою дитиною освітніх, комунікативних, соціальних компетентностей, створення безпечного освітнього середовища. Ціллю даного курсу є поглиблення теоретичної та вдосконалення практичної підготовки педагогічних працівників, що сприятиме оволодінню практичними навичками для навчання незрячого учня в умовах інклюзії, професійному опануванню спеціальних освітніх методик, усвідомленню психофізичних особливостей такої нозології як особи з важкими порушеннями зору, засвоєнню методик вивчення рельєфно-крапкового шрифту, ознайомленню зі спеціальними технічними засобами для навчання незрячих учнів, фаховій організації корекційно-розвиткового компоненту інклюзивного навчання.
Особливостями (специфікою) інклюзивного навчання незрячої дитини, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі є:
підготовка дитини і батьків, яка включає:
- психолого-педагогічне обстеження дитини;
- розвиток дрібної моторика;
- орієнтування у мікропросторі;
- вивчення шрифту Брайля в ігровій формі;
- вивчення шрифту Брайля за допомогою друкарської машинки;
- розвиток понять та уявлень про навколишній світ;
- організація адаптаційних заняття у школі.
Підготовка вчителя і асистента:
- особливості сприймання довколишнього світу незрячою дитиною;
- шрифт Брайля і методика його вивчення;
- особливості проведення уроків за умов присутності в класі незрячого учня;
- способи адаптаії стимульних матеріалів;
- індивідуальна програма розвитку, команда супроводу.