A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Організація освітнього процесу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами у закладі професійної освіти

Дата: 18.11.2020 22:24
Кількість переглядів: 695

Державний навчальний заклад «Меденицький професійний ліцей» під керівництвом директора Василя Степановича Лужецького - це команда відданих своїй справі людей, яких поєднують спільні інтереси та бажання досягти  більшого, якіснішого, більш прогресивного результату в найкоротший проміжок часу з фокусом на довгострокову перспективу. В навчальному закладі організоване та активно впроваджується  інклюзивне навчання для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Освітні послуги надаються із застосуванням особистісно орієнтованих методів навчання та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності. Організація освітнього процесу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами у закладі професійної освіти передбачає:

-        диференційований підхід до розроблення освітньої програми, оцінки та контролю якості знань здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;

-           застосування в освітньому процесі найбільш прийнятних методів і способів навчання.

Утворення інклюзивної групи і створення команди психолого-педагогічного супроводу в закладі професійної освіти здійснюється відповідно до наказу керівника закладу. До складу команди психолого-педагогічного супроводу залучені педагогічні працівники закладу професійної (професійно-технічної) освіти, які працюють із здобувачем освіти з особливими освітніми потребами безпосередньо, зокрема:  Жовнірів М.Є. – заступник директора з навчально-виховної роботи; Стецюцяк С.І. – соціальний педагог; Бемба М.І. – практичний психолог; Шимбра М.С. – майстер виробничого навчання; Кузенко О.В. – старша майстрова; Кащак Н.І. – мати учня з ООП та директор КУ «Сколівський ІРЦ» Диміцька Н.Б.

До функцій команди психолого-педагогічного супроводу належить:

  • співпраця із структурними підрозділами закладу професійної освіти щодо організації інклюзивного навчання;
  • забезпечення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;
  • розроблення індивідуального навчального плану здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, моніторинг його виконання та корегування за потреби;
  • підготовка педагогічних працівників закладу професійної освіти та соціальних працівників, волонтерів до роботи із здобувачами освіти з особливими освітніми потребами шляхом проведення лекцій, семінарів, тренінгів, засідань за круглим столом тощо;
  • консультування та надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладу професійної освіти;
  • забезпечення інформаційно-просвітницької діяльності щодо формування позитивного ставлення до осіб з особливими освітніми потребами;
  • співпраця із закладами соціального захисту населення, громадськими об’єднаннями тощо з метою здійснення волонтерської допомоги, спрямованої на підтримку здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

Для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами зміст та обсяг навчально-виробничого процесу, строк навчання визначається освітньою програмою та робочим навчальним планом закладу професійної освіти, які за потреби можуть бути адаптовані для отримання знань, умінь та навичок відповідно до індивідуального навчального плану згідно з індивідуальною програмою розвитку. Освітня програма має корекційно-розвитковий складник. Індивідуальний навчальний план розробляється за участю батьків. Дотримання вимог стандартів у сфері професійної освіти здобувачами освіти з особливими освітніми потребами забезпечується з урахуванням їх індивідуальних можливостей та у такій формі, яка для здобувачів є найбільш оптимальною.

Психолого-педагогічний супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу у закладах професійної освіти передбачає, зокрема:

  • навчально-організаційний компонент, що включає допомогу в організації освітнього процесу; розроблення та моніторинг виконання індивідуального навчального плану здобувача освіти з особливими освітніми потребами; організацію індивідуальних консультацій;
  • психологічний компонент – забезпечення системної психологічної допомоги здобувачам освіти з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу, зокрема їх соціально-психологічної адаптації до освітнього середовища закладу професійної освіти;
  • соціальний компонент – здійснення заходів щодо соціальної та соціально-побутової підтримки здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, зокрема, надання інформації та допомоги під час влаштування в гуртожиток, отримання різних видів державної допомоги, технічних засобів реабілітації, а також провадження волонтерської діяльності.

Супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами можуть здійснювати батьки чи інші законні представники або особи уповноважені ними, соціальні працівники (робітники), волонтери (особи, діяльність яких спрямована на здійснення догляду за особами з інвалідністю та іншими особами, які через свої фізичні, матеріальні чи інші особливості потребують підтримки та допомоги).

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу можуть забезпечувати асистент майстра виробничого навчання, асистент викладача, які беруть участь у розробленні та виконанні індивідуального навчального плану здобувача освіти з особливими освітніми потребами, а також забезпечують адаптування навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності.

Для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, які одночасно з набуттям кваліфікацій професійної (професійно-технічної) освіти здобувають загальну середню освіту, інклюзивне навчання організовується згідно з Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора