A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Наша спільна праця і надалі долатиме виклики, які ставить перед нами життя

Дата: 07.04.2021 20:41
Кількість переглядів: 574

Інклюзивне навчання є одним із основних напрямів реформування системи освіти, мета якого - реалізація права на освіту осіб з особливими освітніми потребами без дискримінації.

    Органи місцевого самоврядування усіх громад разом з отриманням бюджетних преференцій та управлінських повноважень взяли на себе складне завдання та відповідальність за створення ефективного управління системою освіти. З впровадженням інклюзії у гірських регіонах вирішилось багато проблем щодо виявлення та діагностики особливих дітей та ще багато питань залишається закритими. Однак, спільно вирішуючи питання фахового супроводу та забезпечення, ми паралельно вирішуватимемо багато завдань, зокрема і проблеми профорієнтації та профреабілітації.

    Зважаючи на всю складність життя в період пандемії ми стараємося бути максимально ефективними та здійснювати діяльність на користь і розвиток осіб з особливими потребами. Викликів чимало. Та нам є  чому радіти. Коли виникло питання повноцінного функціонування, а, водночас, й існування КУ «Сколівський ІРЦ», ми стикнулися з безліччю проблем. Але на допомогу у їх вирішенні прийшло чимало партнерів, друзів і небайдужих людей, зокрема:

  • Міністерство освіти і науки України (лист МОН від 13.01.2021 року «Щодо ситуації, що склалася з комунальною установою «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської районної ради Львівської області);
  • Директорат дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти;
  • Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації;
  • Голови Сколівської міської, Славської селищної та Козівської сільської рад;
  • Керівники відділів освіти вищезгаданих територіальних громад.

Також висловлюємо слова вдячності нашим спонсорам:

  • Василю Приндаку – директору Національного природного парку «Сколівські Бескиди»;
  • Михайлу  Рорату  - засновнику ТзОВ "ЄВРО ВІК";
  • Олегу  Батлюку - приватному нотаріусу;
  • Марії Ладанівській – приватному підприємцю (книгарня «Скарби»);
  • Артему Худзею  - приватному підприємцю  (кафе «Доміно»).  

   Завдяки їх підтримці та участі Сколівський інклюзивно-ресурсний центр має змогу повноцінно функціонувати та надавати необхідний спектр послуг. Ми  створили відповідний простір для повноцінного та ефективного надання корекційно-розвиткових послуг шляхом облаштування сенсорної кімнати та залу для занять з лікувальної фізкультури.

Щоб мати можливість повноцінного проведення, урізноманітнити та зробити ці заняття ефективними та продуктивними, охопити більше осіб, надаючи їм можливість повноцінної реабілітації, необхідне спеціальне сучасне обладнання.

Сенсорну кімнату в своїй роботі з дітьми використовуватимуть різні фахівці інклюзивно-ресурсного центру: вчителі-логопеди, практичні психологи і вчителі-дефектологи.

Зал ЛФК є обов’язковим елементом кожного інклюзивно-ресурсного центру. Лікувальна фізкультура необхідна і корисна для осіб з інвалідністю та з особливостями розвитку. Спеціалізоване обладнання дозволить ефективно відновлювати та зміцнювати здоров'я, розширити коло необхідних реабілітаційних заходів для потребуючих.

Враховуючи дані потреби,  ми придбали  килимове покриття  в кабінет ЛФК та в сенсорну кімнату, наповнили іх необхідним  сучасним обладнанням та інвентарем.

   Нещодавно відбулося освячення нового приміщення КУ «Сколівський ІРЦ» за адресою: м.Сколе, вул. Стрийська, 30а. Отець Юрій Хамуляк освятив приміщення та благословив на добру працю фахівців. «Такі центри вкрай необхідні для наших дітей з особливими освітніми потребами, щоб  отримати повноцінну освіту та адаптуватися у сучасному просторі», - зазначив отець Юрій.

    Роль інклюзивних інклюзивно-ресурсних центрів в системі освіти є важливою і багатофункціональною.

     ІРЦ має на меті соціальний підхід у роботі з особами з ООП: в центрі уваги – особа та її особливі освітні потреби, визначення особливих освітніх потреб особи, її сильних сторін, надання психолого-педагогічної допомоги з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я, розробка рекомендацій щодо організації інклюзивного освітнього середовища та навчання дитини, постійний психолого-педагогічний супровід, раннє втручання та рання допомога, налагодження міжвідомчої співпраці, взаємодія з батьками як з ключовими партнерами розвитку дитини з ООП.

   Інклюзивно-ресурсний центр надає систему комплексної допомоги. Нашим завданням є змоделювати та показати ситуації для того, щоб орієнтуватися і знаходити шляхи вирішення для якісного забезпечення сфери послуг особам з особливими освітніми потребами.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора