A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр»
Сколівської міської ради

Реагування на різноманітність потреб

Дата: 08.08.2019 20:02
Кількість переглядів: 797

     «З батьками важче, ніж з дітьми» - часом ми погоджуємось із цим твердженням. Фахівці ІРЦ повинні знаходити потрібні слова для всіх – і для дітей, які приходять у центр уперше, і для батьків, які до останнього не вірять, що їхнім дітям потрібна допомога і в них вже  опускаються руки, і для місцевих чиновників та освітян – щоб переконати звернути більшу увагу на осіб з особливими освітніми потребами.

      Особи з особливими освітніми потребами фактично залишаються один на один із батьками, котрі не завжди можуть кваліфіковано надати увесь спектр послуг, яких потребує дитина. Та й взагалі процес здобуття знань для них є достатньо складним.

    Ми не маємо права вибирати дітей, але всім хочеться допомогти. В Сколівський ІРЦ приїжджають діти з особливими освітніми потребами не лише з району, але й Славської ОТГ. Наразі ми  освоїли механізм міжбюджетного трансферту  та отримали фінансову допомогу для   ІРЦ  від ОТГ.

     Поки в ІРЦ є чотири кабінети, де працюють вчитель-дефектолог, вчителі-логопеди, практичні психологи, вчитель-реабілітолог та медична сестра. Місця й справді небагато. В наших планах – обладнати додаткове приміщення в Славській ОТГ, де будемо надавати корекційно-розвиткові послуги особам з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років. На даний час  ведеться спільна активна робота з керівництвом місцевої влади щодо пошуку та обладнання приміщення.

      В Сколівському районі на сьогоднішній день існує комплекс проблем, пов’язаних із надаванням інклюзивних послуг особам з особливими освітніми потребами:

-           недостатньо розвинута транспортна інфраструктура району через його географічне положення (гірський район, площа району – 1471 км, 56 населених пунктів), відсутність транспортного сполучення із віддаленими селами, що створює труднощі доступу осіб з особливими освітніми потребами до надання інклюзивних послуг;

-           складна економічна ситуація в районі: багато родин осіб з особливими освітніми потребами перебувають в складних фінансових та  матеріальних умовах, що унеможливлює  їх приїзд в стаціонарний інклюзивно-ресурсний центр;

-           незабезпеченість багатьох осіб з ООП транспортом або неможливість транспортування.

      Відповідно до листа МОН України від 24.07.2019р. № 01/9 – 476  щодо придбання шкільних автобусів та спеціальних автомобілів для ІРЦ ми плануємо з допомогою місцевої влади придбати даний вид транспорту для надання послуг особам з особливими освітніми потребами.

       Ми цінуємо розуміння і допомогу нашої місцевої влади на всіх рівнях - визнання інклюзії як ключової передумови для забезпечення права на освіту, що  закріплене в Конвенції про права осіб з інвалідністю – першому обов’язковому для всіх державному документі, що містить концепцію інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта має пріоритетне значення для забезпечення якісної освіти усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, а також для побудови інклюзивного суспільства.

     Відповідно до державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року №385  реалізовуватиметься:

-          додержання гарантованих державою соціальних та інших стандартів для кожного громадянина незалежно від місця проживання;

-           забезпечення формування системи освіти для надання якісних освітніх послуг;

-        забезпечення підвищення якості та рівного доступу населення до отримання освітніх послуг у Сколівському районі;

-           підвищення рівня охоплення дітей відповідного віку освітою;

-     підвищення якості та рівня інклюзивної освіти шляхом створення в регіоні системи надання комплексної психолого-педагогічної допомоги;

     Хочемо звернути увагу на те, що фундаментальне право усіх дітей з особливими освітніми потребами  належить кожній конкретній дитині, а не батькам чи опікунам. Зокрема, при виборі закладу та форми освіти батьки мають керуватись потребами та можливостями дитини, а не власними інтересами. Існує принцип забезпечення благополуччя дітей, поваги до їхньої гідності та самостійності, визнання індивідуальних особливостей дітей та їхньої спроможності до ефективної участі в суспільному житті, що забезпечить виконання Європейських стандартів. Засіб реалізації інших прав – це першочерговий засіб, за допомогою якого особи з особливими потребами реалізують своє право на працевлаштування та повноправну участь у житті своїх громад. Це також основний засіб для побудови інклюзивного суспільства.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора